۲۱ عادت روزانه افراد موفق دنیا – بخش اول

  • admin
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
افراد-موفق-دنیا

افراد موفق دنیا بر این باورند که تا زمانی‌که کارهای روزانه و یا عادات روتین خود را تغییر ندهید، هرگز زندگیتان تغییر نخواهد کرد؛ بنابراین می‌توا نتیجه گرفته که افراد موفق الگوی زندگی روزانه خود را تغییر داده‌اند که توانسته‌اند به موفقیت دست‌یابند. در واقع عادت‌ های روتین افراد موفق الگویی است برای هدایت این افراد به‌سمت موفقیت؛ چراکه آنها جویای موفقیت هستند و برای آن بهترین تصمیم را می‌گیرند.

برای پاسخ به این سوال که عادات روزانه کلیدی افراد موفق دنیا کدامند و چگونه این عادات به آن‌ها کمک می‌کنند تا افراد موفقی باشند، باید موارد مهمی را بررسی نماییم. در این مطلب از مطالب Rakebi.ir همراه ما باشید تا ۲۱ عادت روزانه کلیدی افراد موفق دنیا آشنا شوید. ما در این مقاله عادت‌ های روتین افراد موفق و روش زندگی آنان را بیان می‌کنیم تا با مطالعه آن برنامه‌ریزی به سبک افراد موفق را تجربه و به پیشبرد خود کمک کنید.

عادت‌ های روتین افراد موفق

نظم و انضباط
نظم و انضباط
  • نظم و انضباط داشته باشید

می‌توان نظم و انضباط را یکی از ویژگی‌‌هایی دانست که با موفقیت ارتباط مستقیم دارد. در واقع نظم و انضباظ داشتن عملی است که باعث ایجاد یک سیستم حکمرانی خاص می‌شود و رفتار انسان را در محیطی که به آن تعلق دارد، تنظیم می‌کند. شاید علت ارتباط مستقیم بین نظم و انضباط و موفقیت، رابطه عمیق بین دستیابی به اهداف بزرگ و انجام کارهای دشوار اما در عین‌حال صحیح است؛ همین امر تفاوت بین افراد متوسط و کسانی که دست به کارهای بزرگ می‌زنند و موفقند را بازگو می‌کند.

افراد موفق با داشتن نظم و انضباط شاهد یک نوع تلاش انضباطی در زندگی خود و یا درگیر یک نوع تعهد اخلاقی و قانونی هستند.

  • سحرخیز باشید

نتیجه یک تحقیق در هاروارد نشان می‌دهد که افرادی که سحرخیز هستند و زود بیدار می‌شوند، در زمینه موفقیت شغلی از  موقعیت بهتری برخوردارند، چراکه این ویژگی که از عادت‌ های روتین افراد موفق (habits of successful people) است، زمان بیشتری را برای رسیدن به اهداف در اختیار آنها قرار می‌دهد.

  • روز خود را با موسیقی آرامبخش آغاز کنید

اگر می‌خواهید براساس روش‌ زندگی افراد موفق زندگی کنید، از موسیقی به‌عنوان راهی برای بیدار شدن استفاده نمایید. آغاز کردن روز با برخی از صداها و موسیقی‌های آرامش‌بخش می‌تواند خلق‌وخوی شما بهبود یابد؛ پس در  این مرحله به انتخاب موسیقی مناسب دقت کنید، چراکه موسیقی باید شما را در یک روحیه مملو از آرامش قرار دهد یا اینکه برای شما سازنده باشد. شروع روز در شرایطی که از ذهن واضح‌تری برخوردارید، به شما این امکان را می‌دهد که بهتر بیندیدشید و بهتر تصمیم بگیرید.

ورزش صبحگاهی افراد موفق
ورزش صبحگاهی افراد موفق
  • ورزش صبحگاهی را در برنامه خود قرار دهید

ورزش صبحگاهی می‌تواند یکی دیگر از برگه برنده‌ آنان در برنامه روزانه افراد موفق قرار بگیرد، چراکه به‌واسطه آن می‌توانند ذهن خود را فعال نگه دارند. جایگاه ویژه ورزش صبحگاهی در برنامه‌ریزی به سبک افراد موفق نشان‌دهنده زمان نهایی برای فعال کردن عضلات است که این امر باعث شادابی و بهبود عملکرد آنها در تمام طول می‌گردد و افراد موفق به میزان اهمیت این امر در زندگی خود پی برده‌اند، چراکه به‌واسطه آن، هم از نظر جسمانی انرژی بیشتری بدست می‌آورند و هم تمرکز خود را بهتر و بیشتر حفظ می‌کنند که این عوامل باعث می‌شود در کار خود موفق‌تر باشند.

  • صبحانه سالم بخورید

از آنجایی که صبحانه یکی از وعده‌های اصلی غذایی است و اینکه انسان در طول روز به مصرف کالری نیاز دارد این امر نقش مهمی را روش زندگی افراد موفق ایفا می‌کند. این وعده باید شامل مواد ضروری اعم از کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌های مفید باشد. بدیهی است کنار گذاشتن این وعده غذایی حیاتی کار اشتباهی است، چراکه این امر در اولویت قرار دارد.

  •  الویت‌بندی کارها را در صبحگاه انجام دهید

در برنامه‌ریزی به سبک افراد موفق، صبح بهترین زمان برای اولویت‌‌بندی کارها و یادداشت آنها است، بنابراین زمانی‌که به محیط کار خود وارد می‌شوند می‌دانند براساس چه برنامه‌ای روز دیگری از شغل خود را آغاز کنند.

این امر از دیگر روش‌هایی است که در روش زندگی این افراد جایگاه ویژه‌ای دارد. از سوی دیگر این امر نه‌تنها به از بین رفتن هوشیاری آنها در صبح کمک بسزایی می‌کند بلکه باعث احساس آرامش آنان نیز می‌شود. برای مثال این امر می‌تواند یکی از مواردی باشد که به پیشرفت مدیران در زندگی تجاری کمک کند.

استرس
استرس
  • استرس خود را کنترل کنید

کنترل استرس یکی دیگر از عادت‌ های روتین این افراد است که روش زندگی افراد موفق را برای ما تداعی می‌کند. در زندگی بسیاری از موارد تحت کنترل ما نیستند؛ یکی از این موارد استرس‌های منفی هستند.

گرچه استرس‌ها همیشه آزاردهنده نیستند و برخی از آنها موجب پیشرفت‌ ما می‌شوند، اما بسیاری از آنها ممکن است در روند انجام کارهای ما اختلال ایجاد کنند؛ از این‌رو روش‌هایی وجود دارند که در این شرایط به کمک ما می‌آیند. روش‌هایی مانند ورزش دوچرخه‌سواری، اسکی و یا کوهنوردی که آدرنالین را افزایش می‌دهند، ما را در برابر موانع غیرمنتظره آماده می‌کنند و مهارت تمرکز را به ما می‌آموزند. از سوی دیگر ورزش‌های ذهنی مثال مدیتیشن با مدیریت استرس، تمرکز را قوی‌تر و آرامش را با استرس جایگزین می‌کنند که نهایتاً موجب بهبود و افزایش عملکرد ما و موفقیت می‌شوند

نظرات کاربران
دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.